Musik Pt.29 - Sommar.

Jag har snart fått mitt första verk publicerat, det kommer att dyka upp på Whoa inom en snart framtid. Jag har även blivit medlem i deras redaktion nu! Ganska stort, ganska mycket ångest.. men även ganska kul.

Snart är det midsommar, jag har försökt ställa samman någon form av sommarskiva till festen jag skall tillbringa midsommarafton på. Jag vill mestadels fylla hela skivan med Håkan Hellström, något jag misstänker inte är fullt så uppskattat som man hade kunnat önska. Det är en svår konst att bemästra, blandbandet alltså.. Att få 30 personer på samma plats att inte bli uttråkade är ingen enkel match, detta tycks dock vara en uppgift som jag alltid tar mig an, och misslyckas allt som oftast med. Det är ju inte direkt som att någon ber mig göra en skiva, jag bara gör den.. sedan står jag på mina bara knän och trycker upp den i ansiktet på festinnehavaren. Oftast så brukar man få komma tre-fyra låtar in på skivan innan någon får nog, men denna gången ska det bli annorlunda... eller? Det kommer inte bli annorlunda alls.. haha, förhoppningsvis blir alla för fulla för att tänka på musiken och då kan jag ockupera skivspelaren för att sedan PEAKA!

Först tänkte jag göra en skiva med BARA sommarlåtar, eller sommar-aktiga låtar. Detta har dock slutat upp i att jag sitter med femton gamla låtar som jag har fina minnen till, och lika många nya som är perfekta att skaffa minnen till. Men jag tänker såhär.. Hur fel kan Movits, The Kooks, Joel Alme,James Yuill, Patrick Wolf, Organismen, Beirut, Jack Penate, Noah And The Whale m.m m.m bli? Blanda detta med lite Calvin Harris, La Roux och annat dansant musik så är det klaffat och klart!

Här får ni en gammal sommarfavorit:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0